Управлението на ресторанти е свързано с дълъг списък от предизвикателства: връзки с обществеността, набиране на персонал, инвентар, реклами и продажби, и това са само някои от тях. В много случаи собственикът на ресторанта може да бъде и негов управител, което често се отразява тежко на работата му, независимо колко е опитен.
По-долу са представени шест тайни за успешно управление на ресторант, които всеки трябва да знае.
Клиентът винаги е прав. Това е златното правило на всеки бизнес. Начинът, по който се справяте с трудните клиенти и разрешавате техните оплаквания, ще ги накара да се върнат отново във вашия ресторант или не. Уверете се, че сте наели професионални представители за обслужване на клиенти, които знаят как да изслушват, да поддържат положителното преживяване на клиентите и да решават проблемите творчески. Голяма част от управлението на ресторанта е не само да отговори на очакванията на клиентите, но и да ги надмине.
Намерете най-добрия човек за всяка роля. От сервитьори до кухненски персонал - уверете се, че сте наели най-подходящия човек за тази работа. Проверете препоръките и определете изпитателен срок от поне един месец, преди служителят да бъде нает окончателно. Уменията ви за управление на ресторант не трябва да се изчерпват с наемането на квалифицирани служители. Висококвалифицираните кадри, които притежават силни междуличностни умения, трябва да получат приоритет, особено в ресторантьорския бизнес, където работата в екип и комуникацията са незаменими.
Ресторантьорите трябва да обърнат внимание: ключът към създаването на добро впечатление от вашия бизнес може да не е храната, обслужването или декорът. Най-открояващото се преживяване на клиента в ресторанта обикновено не е на масата, а в тоалетната. Неотдавнашно проучване на YouGov установи, че 97 % от британците биха се отказали да се върнат в ресторант, ако тоалетната е непочистена. Това би трябвало да е предупредителен сигнал за собствениците на ресторанти, които може да пренебрегнат значението на хигиената и чистотата на тоалетните за създаване на правилно впечатление.
Освен това 85 % от клиентите биха посъветвали другите да не посещават ресторант, ако тоалетните не отговарят на техните стандарти за хигиена и чистота. Двадесет и четири процента от недоволните клиенти биха се почувствали толкова силно, че биха се оплакали публично в интернет. Тъй като ресторантите се борят да останат на повърхността, а големи вериги като Jamie's Italian, Byron и Prezzo обявиха затварянето си, никога не е било по-важно да се създаде добро впечатление у посетителите.
В днешната силно конкурентна ресторантьорска индустрия иновациите в менюто могат да бъдат мощен инструмент за увеличаване на продажбите и привличане на нови клиенти. Включването на нови, креативни и вълнуващи ястия в менюто ви може да помогне да издигнете бизнеса си, да увеличите размера на оборота и да привлечете широк кръг клиенти, които търсят уникално преживяване.
Като собственик на ресторант трябва да сте наясно с влиянието, което менюто ви оказва върху вземането на решения от клиентите ви. В края на краищата окото се храни първо, а добре изпълненото, иновативно и естетически издържано меню е най-добрият начин да привлечете тези поръчки.
Фактори като музика, осветление, пространство, произведения на изкуството и обща атмосфера се съчетават, за да създадат комфортна, интимна и романтична обстановка в ресторанта. Атмосферата в ресторанта е много важна за успеха на ресторанта. Осветлението трябва да е перфектно, а масите да са добре подредени.
Разширяване на продажбите и намаляване на разходите. Това е ABC управление на ресторанта и основно начинът за реализиране на печалба. Една от идеите е да обслужвате по-големи или по-малки събития. Друга възможност е да се представят промоции и тенденции за намаления. Най-важното, което трябва да имате предвид, е да поддържате ниски разходи за храна и високи печалби, без да правите компромис с качеството на менюто или услугите си. Интересното меню, което кара клиентите да получават стойност за парите си, винаги трябва да бъде на първо място в списъка ви.
Мониторинг на паричния поток. В продължение на предходната точка следете внимателно размера на паричните средства, които постъпват в ресторанта ви, и тези, които излизат от него. Направете наблюдението на паричните потоци основна част от ежедневните си задачи по управление на ресторанта. Също така извършвайте седмична и месечна проверка на паричните потоци, за да избегнете финансов риск.
Намиране на начини за реклама. Има безкрайно много начини да рекламирате ресторанта си. Но първо, уверете се, че динамиката на управлението на ресторанта ви е готова за такова приключение, тъй като една-единствена реклама може да доведе наведнъж много клиенти в заведението ви. Със сигурност най-лесният начин за популяризиране на вашия ресторант е чрез "от уста на уста". Цифровият маркетинг обаче е най-добрият вариант днес, като се има предвид огромният брой потребители на интернет. Започнете с уебсайта си и добавете към него атрактивни снимки, лесни за четене менюта и достъпни промоции. След това преминете към социалните медии, по-специално Instagram, Facebook и TikTok.
Други статии
Възможност за добавяне на цени в Oink
Имаме удоволствието да Ви информираме, че за всички собственици на бизнеси в Oink е добавена нова опция чрез която можете да добавяте своите цени за продукти, услуги, абонаменти, оферти, менюта за ресторанти и много други.
Диви плажове около Созопол
Созопол – перлата на Южното Черноморие, е известен не само със своето богато историческо наследство, но и с невероятно красивите си плажове. Докато мнозина асоциират България с курортни гиганти като Слънчев бряг и Златни пясъци, истинските съкровища на Черноморието често остават скрити за обществеността. На територията на България, която се простира почти 400 км по протежението на Черно море от Румъния до Турция, се намират стотици плажове със златист пясък, които предлагат уединение и спокойствие, далеч от комерсиализираните центрове.
Кои са най-добрите неврохирурзи в България? На кого да се доверите?
Неврохирургията е медицинска специалност, посветена на диагностиката и лечението на различни заболявания и нарушения, свързани с нервната система. Тази област на медицината включва разнообразни видове неврохирургични процедури, които се извършват с цел подобряване на функциите и качеството на живот на пациентите. Някои от основните видове неврохирурзи са: мозъчен, детски и гръбначен.
Най-добрите хотели на първа линия в България по курорти
Представете си, че всяка сутрин се събуждате под релаксиращия звук на вълните, разбиващи се в плажа, и се наслаждавате на зашеметяваща гледка към морето от комфорта на стаята си. Хотелите на плажа в България предлагат директен достъп до плажа, което означава, че можете лесно да стигнете от хотела до пясъка за няколко секунди...